Ibu bapa memilih bahasa Inggeris untuk kanak-kanak terutamanya sebagai kelas untuk memperbaiki ingatan, perhatian dan imaginasi.
Tidak kira apa pun matlamat guru - menghafal perkataan baharu atau belajar tatabahasa - ia disampaikan kepada kanak-kanak dalam bentuk permainan. Seorang kanak-kanak harus menganggap bahawa bahasa Inggeris adalah sesuatu yang mustahil dilakukan tanpa permainan. Kelas harus berdasarkan format permainan yang membolehkan seorang pelajar memperoleh bintang berharga kerana mendengar dengan teliti dan mengikut arahan guru.
Seorang guru bagi kanak-kanak adalah lebih daripada sekadar sumber pengetahuan. Seorang guru menetapkan peraturan permainan dan seorang kanak-kanak akan sama ada menerimanya atau tidak.
Sama ada pelajar akan menyukai bahasa Inggeris atau tidak, itu bergantung kepada guru. Bagi kanak-kanak yang baru mula mempelajari bahasa Inggeris, pelajaran pertama adalah sangat penting dan guru mesti meninggalkan kesan positif dalam ingatan kanak-kanak.
Format permainan dan guru yang sedia dimainkan oleh kanak-kanak ini adalah dua penentu dalam kelas Bahasa Inggeris untuk kanak-kanak prasekolah dan kanak-kanak lain. Bagaimana dengan proses itu sendiri?
Badan kita mempunyai ingatannya begitu juga dengan badan kanak-kanak. Setiap sesuatu yang tidak dapat diluahkan oleh kanak-kanak disampaikan melalui ekspresi wajah dan gerak tubuh mereka; mereka sering melompat, melambaikan tangan, memusingkan badan untuk cuba memberitahu orang dewasa apa yang mereka perlukan.
Perkara yang sama berlaku apabila kanak-kanak prasekolah mempelajari bahasa Inggeris. Belajar puisi, nombor dan lagu dengan pelajar muda bersama guru yang menggunakan isyarat badan, mengembangkan kanak-kanak melalui cara berikut:
Kanak-kanak memerlukan alat bantu visual yang berwarna-warni dengan warna-warna terang serta gambar-gambar yang cantik yang boleh mereka sentuh. Guru kami menggunakan mainan semasa kelas. Guru bercakap dengan mainan, berjenaka dan menggunakannya untuk menunjukkan kepada pelajar muda tentang apa maksudnya. Interaksi aktif adalah faktor keempat untuk pembelajaran yang berjaya dengan anak-anak.
Kanak-kanak sering membawa mainan kegemaran mereka ke kelas. Guru menggunakannya dalam permainan, melibatkan kanak-kanak dalam proses pembelajaran. Pendekatan ini berkesan kepada kanak-kanak yang pemalu.
Semasa interaksi aktif, semua faktor digabungkan secara menyeluruh - mengajar anak-anak berbahasa Inggeris. Dalam pelajaran yang berkesan dengan kanak-kanak prasekolah, seorang kanak-kanak menjalani tiga jenis aktiviti: fizikal (permainan aktif, menari), bertutur, menjadi kreatif. Perkara-perkara berikut sangat penting apabila mengajar bahasa Inggeris kepada kanak-kanak prasekolah dan kanak-kanak sekolah rendah: